måndag 19 december 2011

Röda rosor ihop med svart kakel

Röda rosor
Fredag efter jobbet så styrde sig bilen sig nästan själv förbi blomsterbutiken. Ville köpa med mig något hem till mannen i mitt liv. Härlig bukett med massa röda rosor blev det.

Klinkers
 Med mig hade jag även ytterligare en provplatta från kakelbutiken. Den här gången en lite annorlunda typ.

Bild från kakeldaxgruppen.se
 Den här plattan var det, eller jag tror det, Vanity. Svårt att avgöra det är svarta plattan eller den mer rostfärgade de visar på vissa bilder. Det är i alla fall den stora på golvet med den något mindre i hela duschen.
Bild från kakeldaxgruppen.se
 Här är Vanity Rust, något mer brun än den vi valt. Stora härliga plattor på golvet.

Bild från kakeldaxgruppen.se
Här är Vanity Black, 10x10. Gillar att plattorna har en metallic lyster. Blir lite extra utöver den mörka effekten. Hoppas även att vi kan hitta en svart kommod som inte kostar skjortan. Spegeln över kommoden kommer att vara belyst bakifrån men riktigt häfftiga lampor, LED såklart!

Sista veckan innan Jul, har ordnat två dagar ledig nästa vecka. Nu gäller det att köra hela vägen in i kaklet som det så fint heter i sportsammanghang. Snart är det ett nytt år och en jäkla massa utmaningar på jobbet! Hemmet ja det är alltid det tycker jag!

/Erika

3 kommentarer:

Helena sa...

Riktigt snygga kakelplattor. Jag gillar verkligen den stora modellen. Att välja kakel till ett badrum måste nog vara ett av de svåraste momenten i att inreda ett hus. Jag kom ihåg när vi skulle kakla vårt nuvarande badrum, vilken ångest och vånda jag hade innan jag bestämde mig :) Kram

Anonym sa...

Så snyggt kakel! Gillar det rostfärgade men det svarta håller mer i längden! Själva valde vi enkelt standardkakel i badrummen i vitt och grått. Ställer högre krav på inredningen i övrigt men sparade oss massor av pengar. Byggbudgeten var minst sagt ansträngd mot slutet...:) slutresultatet är vi i vilket fall väldigt nöjda med. Skall bli kul att se bilder på ert färdiga badrum!
Stressa inte för mycket nu!
Kram Susanne

Anna sa...

Verkligt snygg kakel och så härligt att unna mannen lite vackra blommor! Det är kärlek det!

Ville bara önska er en riktigt god jul! Hoppas ni får en härlig paus i byggandet!