torsdag 31 maj 2012

Gomer knoppar

15 April 2012
Jag är så nyfiken och jag har väntat hela våren. Jag har haft den här rhododendron sedan 2010 men jag har aldrig fått se den blomma. Vintrarna har varit stygga och frosten har tagit knopparna. Efter årets vinter har jag därför höga förväntningar.

1 Maj 2012
Gröna, friska blad med massa knoppar. 

24 Maj 2012
Blanka knoppar som man ser att dem börjar öppna sig lite. Har man inte sett färgen på blommorna i verkligheten är det väldigt spännande att se vad det är som kommer att komma fram.

30 Maj 2012
Färgen är rosa och märket är "Gomer Waterer". Googlar man så ser man att den är bra mycket ljusare än det här så vi får se vad som händer dem närmsta dagarna. Det första jag gör när jag kommer hem efter jobbet är att gå en sväng förbi och prata lite med den.

Hur länge till tror ni jag måste vänta?
/Erika

2 kommentarer:

Ullevidsdal sa...

Det beror nog lite på vädret antar jag.

Den rhododendron jag har tog det ca 1 vecka från det stadie du visar till den började öppna sig.

Och då var det varmt och soligt, om det nu har någon betydelse.

Kram Helene

Taklyftet sa...

Vad har tagit åt dig... jag ser andra färger än vitt i din trädgård ;-)
Kram Jenny