söndag 10 februari 2013

Mento vid vår säng

Sänggavel med Mento
Hade en sak kvar att ordna för att bli nöjd med sovrummet som det är idag. En sänglampa som gör att jag kan läsa och sambon sova. Kraven var en klämlampa, led och vit. Får jag lov att presentera, Mento, vår nya sänglampa.
Bild lånad från Lampgallerian.se

Jag brukar inte låna bilder men när jag min egna bild på hela lampan var så suddig och när jag skulle ta om bilden så startade inte kameran. Hoppas bara det är batterierna som var dåliga.

Led
Smäcker lamphållare
Strömbrytaren på klämman
Ljuset i mörkret
Spotlight
Mento och jag sent om natten
Det är 5 års garanti från Nordlux på den här lampan vilket kan behövs om nu ledlampan skulle börja krångla för man kan inte ta ut lampan/ledden själv. Lampan löste även problemet med på/av knappen själv. Eftersom switchen sitter på själva klämman behöver man inte sträcka sig långt efter sladden eller som i vårt fall fundera på att göra en fastinstallation i själva sänggaveln för fler tryckknappar.

Som bidrag till temat söndagsbild hos Fabriken passar nog den sista bäst från mig. Det är mörkt just nu men det finns ljus lite längre fram!

/Erika

1 kommentar:

Ullevidsdal sa...

Led lampor är de bästa :-)
Vi har som sagt det i hela huset och när vi byter ut de lösa armaturer vi har blir det till led.

Köpte nyligen en golvlampa på IKEA för att ha när jag handarbetar och det blev förstås en LED.

Nu är det inte långt kvar till ljuset kommer, tycker det märks varje dag nu :-)

Men om man tittar ut på snötäcket känns det långt till trädgårds bestyren :-(

Ska snart börja med stora frösådden så jag får lite vårkänsla :-)

Kram Helene