fredag 10 maj 2013

Något att titta på

Något att titta på?
I veckan var det åter dags att ta flyget till huvudstaden. Brukar köpa mig senaste numret av en av mina favorittidningar på vägen hem. Den här gången var det Allt om Trädgård. Började läsa i den och jag vet inte riktigt vad som fick mig att tänka på vad jag tittar på när jag sitter i min vårstol. Var det sammansättning av i rabatterna eller var det det där lilla extra som ett fönster i härligt grön rabatt som fick mig att haja till?!

Jamen, det var ju helt självklart för mig där uppe i luften att det som saknas, det som gör att energin bara flyter ut i bortre änden av trädgården. Det är en öppning, en dörr som stänger till och som ger mig ett blickfång när jag sitter och njuter av vårsolen.

Vi ska bygga en rosenportal och jag vill fylla den med rosor och klematis som doftar gott när man går igenom den. Kan ni se den där borta vid den stora krukan?

Trevlig helg!
/Erika

2 kommentarer:

Helena sa...

Jag kan absolut se den där! Skulle bli fin fint.

Marina sa...

Härliga tankar. Visst kan jag se.

Kram