söndag 9 juni 2013

Dags för nästa trädgårdsprojekt

Plåttunna under rosenportalen
I väntan på att dem röda rosorna skall hänga i överflöd från portalen har jag planterat salix o mini petunior i en plåttuna som jag fyndade på rean förra året. Jag gillar ju inte att det är så öppet mot grannen här. Vill gärna känna att energin stannar kvar i min trädgård och jobbet vi gjort i år känns verkligen som vi lyckats med just det.
Gräsmatta och vattenslang
Fylld med energi av våra tidigare projekt med trädgårdsskjulet i bambu och rosenoportalen ovan så var sambon ivirig att få sätta i gång med nästa del i vårt stora trädgårdsprojekt. Fram med massa utstakningspinnar och ett vattenslang så var det bara att visualisera hur vi ville ha gången upp till huset. Förut var den som ni ser rak och sluttande otrevligt mer och mer neråt ju närmare trappan man kom på vintern.
Man skall ledas upp till huset inte gå på en motorväg rakt fram. Nya gången blir lite mer böjd om ni ser på slangen. Vad som inte syns är kanten som är från gången till plantorlådorna. Här blir en lite nivå skillnad för att kunna få det plant framför ett växthus någongång. Allting kommer ramas in med häckplantor så att man inte kan se vad som gömmer sig överallt.
Trappa mot huset
Här är trappan nerifrån med brudspirea och allt. Nu blir det till att gräva och plocka sten igen men regnar det lika mycket som sommaren ger jag nästan upp. Jag får tåla mig i från att plantera innan vi åker bort. Vem vill vattna 100 nya plantor annars?

/Erika

2 kommentarer:

Marina sa...

Energin vill jag också behålla här. Känner mig inte alls bekväm med att grannen kan se in här och inte heller att vi kan se dem. De är inte alls otrevliga på något sätt det är bara det att jag vill känna mig privat, inte sedd.

Lycka till!

Kram

Maria at inredningsvis sa...

WOW vilka somriga härliga bilder:)

Om du gillar moderna mönster kan du kolla in min blogg:)

Jag önskar en skön sommarhelg

LOVE Maria från inredningsvis.se