tisdag 4 juni 2013

Titta!!

Rosportal
Titta!! Jag har något att titta på!!!!
Hade ju lite funderingar för ett tag sedan efter att jag läst AOT på flyget hem en kväll. Här


En rosportal efter vårat eget tycke och smak. Vi har som vanligt försökt hålla oss till samma typer av regler och pinnar som vi har på andra ställen i trädgården för att få det så en hetligt som möjligt.


Jag har planterat två rosor, Flammentanz och Sympathie, på vardera sida om portalen. Jag fick plats med lite kattmynta också. Kattmynta som växer sig så stor och fin även om katten gör vad han kan för att hålla den klippt.


I hop med rosorna kommer det bli en klematis på varje sida. En Italiensk med mörkblå blommor och om jag har tur och lyckas hitta en Mandelklematis på andra. Om ni har sett den sorten i era plantskolor får ni gärna säga.

Snickardetaljer

Rosportal, förråd och vedbod

Kvällssol
Genast blev det lite trevligare att sitta i den här stolen med. Här är det kvällssol och kanske om någon månad känner jag doften av rosorna.

Japanskt förråd och rosportal och det innan juni. Sambon går ut hårt med årets trädgårdsprojekt vill jag lova.  Jag kan tänka mig att sitta och lugnt i min stol och vänta in blommorna.....som Ferdinand!
/Erika

2 kommentarer:

Helena sa...

Ja men titta :) du gick och blev med en rosportal. Kul! Kommer att bli en mycket vacker syn när allt har vuxit upp, så du kommer nog få många njutbara stunder där i din stol. kram

Marina sa...

Du det där kommer bli hur snyggt som helst när rosorna växt till sig.

Kram