måndag 3 mars 2014

Äntligen vårtecken!

Vårtecken
Äntligen lite sol och äntligen lite vårtecken!!!! Jag fick chans att komma ut i solljuset och såg att det redan fanns en massa tecken i trädgården. Det vara bara att hämta kameran och njuta av ljuset.

För ett par år sedan hade jag bara ett par tidiga växter men nu så har jag vårtecken lite överallt.
Får se om jag kommer i håg vad jag fångade på bild.....Havtorn, ros, kärleksört, häggmispel, klematis, vallmo, krokus, fläder, pion, gräslök och blodfläder.

Hoppas det kommer fler soliga dagar så att det börjar knaka ordentligt där ute! Har ni några vårtecken?

/Erika som gillar våren

4 kommentarer:

Marina sa...

Jättehärligt med alla vårtecken som poppar upp nu. Lite i kallaste laget är det för att vara ute "på riktigt" men förhoppningsvis vänder termometern uppåt snart.

Kram

Helena sa...

Det enda vårtecken som jag kan komma på att jag märkt av är att jag senaste veckan har vaknat till fågelkvitter och det tycker jag är härligt. Nu vill jag också ha fler vårtecken. kram

Leea sa...

Jajjamensan, insåg hur smutsiga mina fönster var så efter frulle på balkongen blev det fram med hinken, skrapan och trasan. Det är väl ett vårtecken, eller? ;)

Rost och rädisor sa...

Fina vårbilder!
Jo, jag har hittat både vilda blåsippor och vitsippor och en och annan trappfika har det också blivit.

Ha det fint
/Anette