onsdag 23 april 2014

Träd skapar inramning

Silverpäron
För ett par veckor sedan var jag väldigt sugen på att plantera lite mer träd i trädgården. Jag har ett par ställen som jag gärna hade sett att ett träd kunde fylla ut lite. Det är ju inte så att träd växer upp över en sommar så man vill ju få ner ett ganska tidigt så man hinner se trädet växa.
Jag tog helt enkelt min lilla bil till plantskolan med massa fina träd. Med hjälp av personalen fick jag in två stycken Silverpäron . Lite roligt att köra bil med grenar som sticker en i huvudet!

Träd skapar inraming
Nu är bilderna några dagar gamla så tyvärr inga gröna blad här men jag är så glad att ha fått dem på plats redan i April. Efter Påskhelgen har dem börjat slå ut så nu ser man dem lite tydligare. Väntar bara till häcken är lite högre så har vi en grön vägg och om ett par år ett grönt tak med träden.

Känns som vi har fått en jätte bra start på den här trädgårdssäsongen. Vi kommer nog hinna med en massa spännande saker även den här sommaren i vår trädgård!

/Erika

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vilken underbar inspiratör du är i denna fina blogg. Jag hittade hit när jag googlade på boheme 3394. Den finaste tapet jag sett. Har sökt på massa butiker eftersom den utgick i maj 2013. Det är den enda tapet jag kan tänka mig. Jobbigt läge;) tänkte bara testa och fråga om du har 1-2 rullar över som du skulle kunna tänka dig att sälja till mig. Testar allt just nu. Med vänlig hälsning, Therese

Helena sa...

Vilket jobb ni lägger ner på er trädgård, men så blir/är den ju jätte fin också. Det blir nog först till nästa sommar som jag kan börja planera för vår. I sommar/höst ska vi nämligen gräva upp allt och lägga jordvärme. Ha det bra! kram

Erika sa...

Hej Therese! Nej tyvärr jag har inga tapetrullar kvar. Fick bara någon kort bit över. Tack för att du gillar bloggen! /Erika